2002. aastal teatas peamiselt disainiklassikute poolest tuntud Šveitsi mööblitootja Vitra, et annab seeriatootmisse prantsuse disaineri ja arhitekti Jean Prouvé (1901–1984) valitud palad. Kuni selle ajani oli Prouvé elu ja looming tuntud vaid kitsas arhitektide ja kollektsionääride ringis. Seega mis motiveerib ühte mööblitootjat taaselustama enam kui poole sajandi taguseid disaine?

Karjääri sepana alustanud ja juba 23-aastasena oma metallitöökoja rajanud Prouvé vaimustus painutatud lehtmetalli lihtsuses ja võimalustes peituvast. Tuttava materjaliga tööd tehes kujunes varakult välja põhimõte, millele Jean Prouvé oma loomingu kaudu truuks jäi: toote lõplik vorm ei ole eesmärk omaette, vaid kujuneb funktsionaalse toote võimalikult ökonoomse konstrueerimise käigus.

Vitra Standard Chair
Jean Prouvé Standard toolid (1934/1950) koos Solvay laua (1941) ja 1930. aastal Nancy ülikooli ühiselamu jaoks loodud Lampe de Bureau valgustiga.

Võtame näiteks triviaalsena tunduva teadmise sellest, et istudes lasub põhiraskus tooli tagumistel jalgadel. Prouvé vast kuulsaim disain Standard Chair (ülal fotol) on ökonoomsus-printsiibi kehastuseks – tooli enam raskust kandvad jalad on painutatud õhukesest lehtmetallist, mis tagab ühtaegu tooli tugevuse ja kerguse ning määrab samas ära ka seljatoe nurga. Üks vastus kolmele küsimusele.

Cité tugitool (1930) oli algupäraselt kavandatud Nancy ülikooli ühiselamu jaoks.

Lisa materjali ainult sinna, kus see eesmärki teenib – seda põhimõtet järgivad Prouvé teisedki disainid erinevate laua- ja toolisarjade kaudu. Eesmärgistatud lihtsuses peitub omamoodi võlu ning hoolimata vahepeal lisandunud uutest materjalidest ja töövõtetest on see ka põhjuseks, miks Prouvé tootedisain on aktuaalne ka aastakümneid hiljem.